RELACJE W PRACY I W DOMU, SEDNO LIDERA I MENEDŻERA

AUTENTYCZNOŚĆ – CZY TO SIĘ OPŁACA?

Niedawno jedna z moich klientek coachingowych powiedziała, że to, co we mnie ceni to autentyczność i fakt, że wprost mówię o tym, jakimi wartościami się kieruję i co jest dla mniej najistotniejsze w życiu i w byciu z drugim człowiekiem.

Przyznaję – to nie zawsze jest łatwe. Czasem ponoszę koszt w postaci braku akceptacji czy niedowierzania, ale bycie prawdziwą w kontakcie z innymi jest dla mnie podstawą budowania wszelkich relacji. I mam w sobie zgodę na to, że nie muszę budować więzi ze wszystkimi. Chadzamy przecież różnymi drogami.

Autentyczność jest ważna. Kiedy pracuje się jako coach, trener, terapeuta, konsultant, duszpasterz, doradca, lekarz, nauczyciel, lider, menedżer (itd.) to jest ona niezwykle istotną cechą. Ludzie potrzebują widzieć z kim mają do czynienia, aby móc zaufać. Dopiero gdy zaufają, mogą w pełni czerpać z tego, co im możemy zaoferować.

Wiecie, o czym mówię – nie każdego hydraulika zapytam o system wartości, ale i tak będę szukać autentyczności w podejściu do pracy czy zachowaniach świadczących o jego etyce i wolałabym, aby rurkę pod zlewem reperował mi ktoś, kto dotrzymuje słowa, jest terminowy i liczy za usługę tyle, ile jest ona rzeczywiście warta. A co dopiero w sytuacji, gdy mam otworzyć przed kimś swoją głowę i serce, aby znaleźć najlepsze dla siebie rozwiązania! Potrzebuję wtedy mieć pewność, że jestem w dobrych rękach nie tylko od strony kompetencyjnej i merytorycznej, ale także – a może zwłaszcza – od strony człowieczeństwa, wiarygodności i spójności.

Każdy z nas spotyka na swojej drodze wiele osób – przyjaciół, klientów, współpracowników, rodzinę.
Co autentycznego w sobie im pokazujesz?
A co ukrywasz za cenę akceptacji i uznania?
I co dobrego by się stało, gdybyś pokazał swoje najbardziej prawdziwe oblicze?

Spróbuj. Autentyczność przyciąga.

 

You Might Also Like

poprzedni wpis
następny wpis